
Hur gör jag en reklamation?
När du upptäcker att något har blivit fel ska du så fort som möjligt kontakta butiken och försöka lösa problemet.
Läs hela svaretNär ska jag reklamera ett köp?
Även om de flesta kortköp du gör blir korrekta kan det förekomma transaktioner på ditt kontoutdrag som du inte känner igen eller att du inte får den vara du har beställt eller att köpet har belastat ditt kort två gånger.
Läs hela svaretHur handläggs min reklamation?
Handläggningstiden vid kortreklamation kan tyvärr dra ut på tiden. Det beror på att butikens bank ska få tillräckligt med tid för att kunna få fram så mycket information som möjligt.
Läs hela svaretFinns det någon tidsgräns för reklamation?
Både Mastercard och Visa har regler och tidsgränser som måste följas vid en kortreklamation.
Läs hela svaretVad ska jag göra om problemet finns kvar?
Om butiken är ovillig att hjälpa till, eller om de inte kan hjälpa till, så fyller du i vår reklamationsblankett.
Läs hela svaretFlygbolaget har gått i konkurs, hur gör jag nu?
Vid flygbolagskonkurs ska man i första hand kontakta flygbolaget/konkursförvaltaren för att få eventuell ersättning för köpt resa. Om du inte får ersättning av dem kan du göra en reklamation via oss.
Läs hela svaretFrågor och svar om kreditkort
- Adressändring
- Användning av betal- och kreditkort
- BankID och Mobilt BankID
- Banksekretess
- Faktura
- Mina Sidor
- PIN-kod och koder
- Reklamation
- re:member flex, individuell ränta
- re:member more
- Saldo och kredit
- Sociala medier
- Säkerhet och spärr av kort
- Reklam
- Kontaktlösa betalningar
- re:member Mastercard/Visa