Flygbolaget har gått i konkurs, hur gör jag nu?

Om du har köpt en biljett/biljetter hos ett flygbolag som har gått i konkurs och därför ställt in sina avgångar så kan du få hjälp av oss. Vid flygbolagskonkurs ska man i första hand kontakta flygbolaget/konkursförvaltaren för att få eventuell ersättning för köpt resa. Om du inte får ersättning av dem och om du köpt flygbiljetten till 100 % med ditt re:member-kort kan du göra en reklamation via oss. Glöm inte att bifoga en kopia av bokningsbekräftelsen där avresedatum finns med.

Observera att du som har köpt resan via en tredje part, exempelvis en resebyrå eller researrangör, måste du först kontakta företaget där du köpt din resa för att begära ersättning.

Du kan hämta reklamationsblanketten här.

Vänligen följ denna anvisning om du ska reklamera en transaktion/transaktioner:

  • Fyll i vilka transaktioner du reklamerar, köpdatum samt belopp. Kontrollera att ditt namn och kortnummer är ifyllt.
  • Kryssa i fältet som avser din reklamation.
  • På sista sidan skriver du en beskrivning av din reklamation. Ju mer detaljerad beskrivningen är (exempelvis tidpunkt och plats) , desto större möjlighet har vi att hjälpa dig.
  • Signera din reklamation och skicka in den till oss, bifoga eventuell övrig dokumentation (till exempel kopia på polisanmälan, kvitton, kopia av e-post och brev till säljföretaget och liknande).

Skicka in din Kortreklamation till: 
EnterCard Kortreklamationer
105 34 Stockholm