Var ser jag tillgängligt belopp?

Ditt tillgängliga belopp innebär hur mycket pengar du har kvar på ditt kredit. För att få reda på tillgängligt belopp på ditt kreditkort kan du logga in på re:member-appen, på Mina Sidor eller genom talsvar via telefon till Kundservice.

Se tillgängligt belopp i re:member-appen

  1. Logga in i re:member-appen med Mobilt BankID (kan laddas ner på App Store eller Google Play)
  2. På startsidan ser du "Tillgänglig kredit" under namnet på ditt kreditkort

Se tillgängligt belopp på Mina Sidor

  1. Logga in på Mina Sidor med BankID eller Mobilt BankID
  2. Scrolla ned till rutan "Korttransaktioner", till höger ser du "Kvar att spendera", dvs. ditt tillgängliga belopp

Ring in till Kundservice med personlig kod

  1. Ring Kundservice på 0771-15 00 15
  2. Identifiera dig med "Kod till Kundservice". Det är en personlig kod som du hittar du på ditt kontoutdrag från re:member. Är din kod markerad med kryss så betyder det att du valt en personlig kod, som av säkerhetsskäl är krypterad på dina kontoutdrag.

Höj eller sänk din kreditgräns

Är du inte nöjd med din befintliga kreditgräns kan du ansöka om en höjning av den eller sänka den. Läs mer om hur du gör det här.