Frågor och svar kopplat till coronaviruset

Jag har köpt en resa eller en biljett till ett evenemang med mitt re:member kreditkort. Vad gäller nu?

Jag har fått en resa eller upplevelse avbokad på grund av coronaviruset

Jag behöver komma i kontakt med kundservice, hur går jag tillväga?

Jag kan inte betala min faktura, vad ska jag göra?

Jag har Betalningsskydd Plus på mitt kreditkort. Nu har jag blivit av med jobbet eller blivit sjukskriven. Vad ska jag göra?

Jag har Låneskydd Plus för mitt privatlån: Nu har jag blivit av med jobbet eller blivit sjukskriven. Vad ska jag göra? 

Jag är egenföretagare och har betalningsskydd på mitt kreditkort. Nu har jag blivit av med jobbet eller blivit sjukskriven. Vad ska jag göra?

Jag är egenföretagare och har ett låneskydd för mitt privatlån. Nu har jag blivit av med jobbet eller blivit sjukskriven. Vad ska jag göra?

Jag har skickat in en skadeanmälan gällande min låneförsäkring (lån) eller betalningsskydd (kort), och har inte möjlighet till att betala min nästa faktura. Vad ska jag göra?

 



Jag har köpt en resa eller en biljett till ett evenemang med mitt re:member kreditkort. Vad gäller nu?

Avbokning och ombokning

Varje rese- och evenemangsarrangör har egna villkor för om- och avbokning. Många arrangörer har nu förlängt öppet köp eller erbjuder ombokning utöver sina standardvillkor. Det är viktigt att du själv tar reda på vad som gäller för din bokning, till exempel hur nära avresan du kan om- eller avboka och om det kostar något. Vänd dig till arrangören vid frågor om ombokning eller avbokning.

Hallå Konsument hittar du information om dina rättigheter som konsument vad gäller för bland annat paketresor, flyg, hotell, evenemang och biljetter.

Din kompletterande kortförsäkring

Avbeställningsskyddet i kompletterande reseförsäkring omfattar enbart avbokning på grund av akut sjukdom, olycksfall eller dödsfall som drabbat den försäkrade eller nära anhörig. Annat hinder från att resa, som till exempel en avrådan från UD att företa resor till resmål som drabbats av coronaviruset eller inreseförbud, omfattas inte av försäkringen. ERV är re:members försäkringsleverantör. Du kan läsa mer om vad som gäller för kompletterande kortförsäkringar på ERV’s webbsidor. 

Effekterna av coronaviruset gör att vi just nu befinner oss i en ovanlig situation och vi hoppas på din förståelse för att det periodvis kan vara långa väntetider.

Jag har fått en resa eller upplevelse avbokad på grund av coronaviruset

Du som fått din flygresa, paketresa, evenemang eller liknande inställd ska i första hand kontakta säljföretaget om du vill begära dina pengar tillbaka. För att re:member ska ha möjlighet att bedöma om du har rätt till ersättning behöver du ha ett svar om nekad ersättning från säljföretaget. Spara även all kommunikation du har haft med säljföretaget. Tänk på att dessa säljföretag har hög belastning för tillfället och att det därmed kan ta längre tid än vanligt för dem att återkomma i ditt ärende.

Du hittar mer information om tillbakabetalning på vår reklamationssida

Jag behöver komma i kontakt med kundservice, hur går jag tillväga?

Kundservice har öppet 9-18 helgfria vardagar. Du når oss på telefonnummer 0771-15 00 15. Många ärenden kan du själv utföra i re:member-appen eller via Mina Sidor. 

  • Jag har inte appen, hur går jag tillväga?
    Gå till App Store eller Google Play och sök på "re:member" för att ladda ner appen. Du loggar in med Mobilt BankID. 
  • Jag har inte Mobilt BankID, hur går jag tillväga?
    Kontakta din bank för att ladda ner Mobilt BankID.

Jag kan inte betala min faktura, vad ska jag göra?

Om du hamnar i en situation där du förlorar hela eller delar av din inkomst vill vi hjälpa dig att hitta lösningar för din betalning. Kontakta då vår kundservice på 08-737 12 10 (måndag – torsdag 09:00 – 20:00, fredag 09:00 – 17:00).

Jag har Betalningsskydd Plus på mitt kreditkort. Nu har jag blivit av med jobbet eller blivit sjukskriven. Vad ska jag göra?

På grund av coronaviruset upplever just nu vår försäkringsadministratör ett högt tryck per telefon. Detta innebär tyvärr längre väntetider  än normalt. Vi uppmuntrar därför dig att fylla i och skicka in en skadeanmälan, istället för att ringa försäkringsadministratören. På så sätt kan de snabbare hjälpa de kunder som har ett skadeärende.

För att vår försäkringsadministratör ska kunna behandla din skadeanmälan måste du först ladda ner och fylla i en skadeblankett för den aktuella händelsen:

När du fyllt i blanketten, kan du skicka den via e-post till: betalningsskydd@willis.com eller per post till:

Willis Towers Watson Sweden AB
Betalningsförsäkring
Box 7273
103 89 Stockholm

Försäkringsadministratören kommer att kontakta dig så fort som möjligt angående din skadeanmälan. Mer information om försäkringen Betalningsskydd Plus samt villkor hittar du här och på Mina Sidor. 

Jag har Låneskydd Plus för mitt privatlån: Nu har jag blivit av med jobbet eller blivit sjukskriven. Vad ska jag göra? 

På grund av coronaviruset upplever just nu vår försäkringsadministratör ett högt tryck per telefon. Detta innebär tyvärr längre väntetider  än normalt. Vi uppmuntrar därför dig att fylla i och skicka in en skadeanmälan, istället för att ringa försäkringsadministratören. På så sätt kan de snabbare hjälpa de kunder som har ett skadeärende.

För att vår försäkringsadministratör ska kunna behandla din skadeanmälan måste du först ladda ner och fylla i en skadeblankett för den aktuella händelsen:

När du fyllt i blanketten, kan du skicka den via e-post till: laneskydd@willis.com eller per post till:

Willis Towers Watson Sweden AB
Betalningsförsäkring
Box 7273
103 89 Stockholm

Försäkringsadministratören kommer att kontakta dig så fort som möjligt angående din skadeanmälan. Mer information om Låneskydd Plus samt villkor hittar du här eller på Mina Sidor. 

Jag är egenföretagare och har betalningsskydd på mitt kreditkort. Nu har jag blivit av med jobbet eller blivit sjukskriven. Vad ska jag göra?

Försäkringen gäller inte ofrivillig arbetslöshet för egenföretagare (till exempel vid konkurs).

På grund av coronaviruset upplever just nu vår försäkringsadministratör ett högt tryck per telefon. Detta innebär tyvärr längre väntetider  än normalt. Vi uppmuntrar därför dig att fylla i och skicka in en skadeanmälan, istället för att ringa försäkringsadministratören. På så sätt kan de snabbare hjälpa de kunder som har ett skadeärende.

För att vår Försäkringsadministratör ska kunna behandla din skadeanmälan måste du först ladda ner och fylla i en skadeblankett för den aktuella händelsen:

När du fyllt i blanketten, kan du skicka den via e-post till: betalningsskydd@willis.com eller per post till:

Willis Towers Watson Sweden AB
Betalningsförsäkring
Box 7273
103 89 Stockholm

Försäkringsadministratören kommer att kontakta dig så fort som möjligt angående din skadeanmälan. Mer information om försäkringen Betalningsskydd Plus samt villkor hittar du här eller på Mina Sidor

Jag är egenföretagare och har låneskydd för mitt privatlån. Nu har jag blivit av med jobbet eller blivit sjukskriven. Vad ska jag göra?

Försäkringen gäller inte ofrivillig arbetslöshet för egenföretagare (till exempel vid konkurs).

På grund av coronaviruset upplever just nu vår försäkringsadministratör ett högt tryck per telefon. Detta innebär tyvärr längre väntetider  än normalt. Vi uppmuntrar därför våra kunder att fylla i och skicka in en skadeanmälan, istället för att ringa försäkringsadministratören. På så sätt kan de snabbare hjälpa de kunder som har ett skadeärende.

För att vår försäkringsadministratör ska kunna behandla din skadeanmälan måste du först ladda ner och fylla i en skadeblankett för den aktuella händelsen:

När du fyllt i blanketten, kan du skicka den via e-post till: laneskydd@willis.com eller per post till:

Willis Towers Watson Sweden AB
Betalningsförsäkring
Box 7273
103 89 Stockholm

Försäkringsadministratören kommer att kontakta dig så fort som möjligt angående din skadeanmälan. Mer information om försäkringen Låneskydd Plus samt villkor finner du här eller på Mina Sidor

Jag har skickat in en skadeanmälan gällande min låneförsäkring (lån) eller betalningsskydd (kort), och har inte möjlighet till att betala min nästa faktura. Vad ska jag göra?

Om du har problem med att betala din faktura, vänligen kontakta vår Kundservice på telefonnummer: 08-737 12 10 (måndag – torsdag 09:00 – 20:00, fredag 09:00 – 17:00). Vi har egna specialister som hjälper våra kunder med betalningsproblem.