saker-e-handel.jpg
  1. Start
  2. Kundservice
  3. Säkrare e-handel

Säkrare e-handel

Delbetala med kortet

Logga in på Mina Sidor för att lägga upp en räntefri delbetalning. 

Läs mer

När du handlar online med ditt re:member kreditkort kan du känna dig trygg. Men det finns några saker som kan vara bra att tänka på, här hittar du några tips och råd som kan vara bra att ha med sig.

Så gör du dina inköp säkrare på nätet

Betala inte med ett vanligt bankkort. Ett kreditkort är säkrare, då är det kreditgivaren som står för risken. Kontrollera att butiken är tillförlitlig. Sök på webben efter andras recensioner av nätbutiken och kontrollera att företaget har tillräckliga kontaktuppgifter. Om du känner dig osäker eller aldrig har handlat från företaget tidigare, ta kontakt med företagets kundtjänst. Jämför gärna priser på flera nätbutiker och stäm av slutsumman innan du betalar. Kontrollera samtidigt om det tillkommer extra avgifter som till exempel tull och moms. Innan du ska betala, kolla om företaget har symbolen Trygg e-handel, du hittar symbolen på företagets hemsida. Kolla om om det står https i adressfältet och kika efter symbolen hänglås. Då vet du att du är på en säker betalningssida. Var försiktig med erbjudanden som verkar för bra för att vara sanna och lämna inte ut personliga uppgifter som kan missbrukas.

Trygga betalningslösningar

För att göra betalning med kreditkort ännu tryggare bör du använda dig av Mastercard® SecureCodeTM eller Verified by Visa (beroende på vilket kort du har).

Titta efter de här symbolerna när du handlar online:

MasterCard SecureCodeVerified by Visa

Mastercard SecureCode & Verified by Visa är gratis och skyddar dig mot kortbedrägerier när du betalar med ditt betal- och kreditkort på Internet. Detta är säkra betalningslösningar som innebär att du alltid måste använda ett personligt lösenord eller BankID när du använder kortet på nätet. Det ska förhindra missbruk av ditt kreditkort online. Nätbutiker som erbjuder dessa säkra lösningar informerar om det under betalningsprocessen.

För att kunna använda tjänsten måste du ha registrerat ditt mobilnummer och e-postadress hos oss. Detta gör du enklast genom att logga in på Mina Sidor eller kontakta Kundservice. Ditt mobiltelefonnummer och e-postadress behövs för att vi ska kunna skicka ett temporärt lösenord som du behöver för att aktivera tjänsten. 

Här kan du läsa mer om vilka kanaler vi använder oss av när vi kommunicerar med våra kunder på webben och i mobilen.

Tveka inte att höra av dig till oss och du behöver ytterligare hjälp.