Hur gör jag en reklamation?

När du upptäcker att något har blivit fel vid ett köp som du känns vid, ska du så fort som möjligt kontakta butiken och försöka lösa problemet. Spara alltid alla underlag, exempelvis datum och tid för telefonsamtal och vem du pratat med. Spara även eventuell e-post och brev. 

Du kan hämta reklamationsblanketten här.

Vänligen följ denna anvisning om du ska reklamera en transaktion/transaktioner:

  • Om du känner till transaktionen/transaktionerna ska du så fort som möjligt kontakta butiken och lösa problemet. Om butiken är ovillig att hjälpa till, eller om de inte kan hjälpa till, så fyller du i vår reklamationsblankett.
  • De transaktioner som du inte känner till på stulet/förlorat kort ska du först polisanmäla hos polisen. En kopia av anmälan bifogas med reklamationsblanketten.
  • Vid flygbolagskonkurs ska man i första hand kontakta flygbolaget för att få ersättning för köpt resa. Om du inte får ersättning av dem kan du göra en reklamation via oss.
  • Fyll i vilka transaktioner du reklamerar, köpdatum samt belopp. Kontrollera att ditt namn och kortnummer är ifyllt.
  • Kryssa i fältet som avser din reklamation.
  • På sista sidan skriver du en kort beskrivning av din reklamation. Ju mer detaljerad beskrivningen är, desto större möjlighet har vi att hjälpa dig.
  • Signera din reklamation och skicka in den i original till oss, bifoga eventuell övrig dokumentation (till exempel kopia på polisanmälan, kvitton, kopia av e-post och brev till säljföretaget och liknande).

Skicka in din kortreklamation till: 
EnterCard Group AB
Kortreklamationer, R1
105 34 Stockholm

Eller inscannad till: 
kortreklamationer@entercard.se