Betalningsproblem

Vi vill underlätta för våra kunder så att de kan hantera sina lån och krediter på bästa möjliga sätt. Om oförutsedda situationer ändå uppstår bör du kontakta vår krav-avdelning omgående för att förhindra att situationen förvärras. Det blir oftast dyrare ju längre man väntar med att hitta en lösning på problemet.

Vi hjälper dig

Vår krav-avdelning finns till för att hjälpa kunder som av olika skäl har fått sin betalningsförmåga nedsatt och hamnat efter med sina betalningar. Om en kund till oss hamnar i betalningsvårigheter kan vi anpassa betalningarna utifrån kundens ekonomiska situation.

Du kan alltid kontakta vår krav-avdelning på telefon: 08-737 12 10 med öppettider mån-tors kl. 9-20, fre kl. 9-17 om du får betalningsproblem eller har frågor gällande en förfallen faktura.

Undvik att hamna efter

Kunder som inte betalar sina fakturor i tid får en betalningspåminnelse från oss. Om fakturan sedan inte betalas i tid överlämnas hela skulden för externa inkassoåtgärder och kund riskerar att registreras i UC:s register över missbrukade krediter. Om krediten överlämnas till inkasso så sänds information direkt från inkassobolaget om den fortsatta behandlingen av krediten. Först ifall skulden inte kan betalas hos inkassobolaget och ärendet överlämnas till Kronofogden, finns risk för en betalningsanmärkning. Har du som kund betalningssvårigheter så kontakta gärna vår krav-avdelning  innan det går för långt så hjälper vi dig så gott vi kan.