Vad gör jag om jag glömt/spärrat min PIN-kod?

Om du glömt din PIN-kod så kan du alltid se den på Mina Sidor eller i re:member-appen. Så här gör du:

App

Du kan även se din PIN-kod i re:member-appen.

  1. Logga in i appen med BankID
  2. Tryck på "Se mer" i rutan om ditt kort
  3. Gå till "Hantera mitt kort" under bilden på ditt kort
  4. Gå till "PIN & Säkerhet"
  5. Fyll i kortets utgångsdatum och CVV-kod
  6. PIN-koden visas i 10 sekunder

imageklqtn.png

Mina Sidor

Om du har glömt din PIN-kod så kan du alltid logga in på Mina Sidor med BankID för att se/ändra din kod. Om din PIN-kod blivit spärrad ber vi dig att kontakta Kundservice på telefon 0771-15 00 15 (din kod till Kundservice står på ditt kontoutdrag).

  1. Logga in på Mina Sidor
  2. Välj det kort du vill ha PIN-kod på i rullistan (i rullistan visas både aktiva och inaktiva kort).
  3. Fyll i giltighetsdatum på kortet. Du hittar det på kortets framsida (mm/åå) och välj ”Nästa”.
  4. PIN-koden visas i ca 10 sekunder.

Kom ihåg

Håll alltid din PIN-kod skyddad och skriv aldrig ned den eller dela den med andra. Den är personlig och bör vara det av säkerhetshänsyn. 

Vill du ändra din PIN-kod?