Vad gör jag om jag glömt/spärrat min PIN-kod?
Om du glömt din PIN-kod så kan du alltid se den på Mina Sidor eller i re:member-appen. Så här gör du:
App
Du kan även se din PIN-kod i re:member-appen.
- Logga in i appen med BankID
- Tryck på "Se mer" i rutan om ditt kort
- Gå till "Hantera mitt kort" under bilden på ditt kort
- Gå till "PIN & Säkerhet"
- Fyll i kortets utgångsdatum och CVV-kod
- PIN-koden visas i 10 sekunder
Mina Sidor
Om du har glömt din PIN-kod så kan du alltid logga in på Mina Sidor med BankID för att se/ändra din kod. Om din PIN-kod blivit spärrad ber vi dig att kontakta Kundservice på telefon 0771-15 00 15 (din kod till Kundservice står på ditt kontoutdrag).
- Logga in på Mina Sidor
- Välj det kort du vill ha PIN-kod på i rullistan (i rullistan visas både aktiva och inaktiva kort).
- Fyll i giltighetsdatum på kortet. Du hittar det på kortets framsida (mm/åå) och välj ”Nästa”.
- PIN-koden visas i ca 10 sekunder.
Kom ihåg
Håll alltid din PIN-kod skyddad och skriv aldrig ned den eller dela den med andra. Den är personlig och bör vara det av säkerhetshänsyn.