Hur beställer jag ett nytt kort?
Har du tappat bort ditt kreditkort, har det blivit stulet eller är det så pass slitet att du behöver ett nytt? Här får du information om hur du beställer ett nytt re:member kreditkort.
Beställ ett nytt kreditkort
Om ditt kort är stulet eller om det hamnat i orätta händer bör du snarast spärra det genom att ringa Spärrservice på 0771-24 15 00. Om det dykt upp transaktioner som du inte känner till på ett stulet/förlorat kort, ska du först polisanmäla detta hos polisen. En kopia av anmälan bifogas sedan med reklamationsblanketten som skickas till re:member.
Du kan enkelt beställa ett nytt kreditkort genom att logga in på Mina Sidor eller i re:member-appen.
Så här gör du för att beställa ett nytt kort på Mina Sidor:
- Logga in med BankID eller Mobilt BankID på Mina sidor.
- Scrolla ner på sidan tills du kommer till ”Kort”.
- Klicka på ”Beställ nytt kort”. Färdigt!
Så här gör du för att beställa ett nytt kort i re:member-appen:
- Logga in som vanligt i din re:member-app.
- Gå in på fliken ”Kort”.
- Beställ ett nytt kort direkt i appen. Färdigt!
Ansöka om ett nytt kreditkort
Om ditt kreditkort har blivit slitet eller om du behöver ett nytt, kan du enkelt ansöka om ett nytt kreditkort genom att logga in på Mina Sidor med Bank ID.
- Scrolla ner till ”Kort”.
- Klicka på ”Beställ nytt kort”.
- Tryck på ”Beställ nytt kort” i rutan som dyker upp.
Ditt nya kort kommer nu att skickas hem till dig inom 3–5 vardagar, och du behåller samma PIN-kod som tidigare.
Du kan även ansöka om ett nytt kort i re:member-appen.
- Gå till fliken ”Kort” i nedre menyn.
- Klicka dig in på ditt kort.
- Klicka på “Beställ nytt kort” och välj i menyn om ditt kort är borttappat/stulet, trasigt eller annat.
- Bekräfta att du vill beställa nytt kort – kortet skickas hem till dig inom 3-5 vardagar, med samma PIN-kod som tidigare.
Vill du beställa ett nytt kreditkort?
Beställ nytt kort via appen
re:member-appen i Android
re:member-appen i iPhone