remember_mastercard.png

Ditt gamla Everydaycard har nu bytts ut till re:member Mastercard.

re:member Mastercard

Ditt nya re:member Mastercard är redo att användas. Om du inte har aktiverat det kan du göra det genom att logga in i re:member-appen eller på Mina Sidor och svara på några frågor om kundkännedom. 

Ditt gamla Everydaycard har nu bytts ut till re:member Mastercard.

Default warning icon

Att låna kostar pengar!
Om du inte kan betala tillbaka skulden i tid riskerar du en betalningsanmärkning. Det kan leda till svårigheter att få hyra bostad, teckna abonnemang och få nya lån. För stöd, vänd dig till budget- och skuldrådgivningen i din kommun. Kontaktuppgifter finns på konsumentverket.se.

Illustration_remember reward.png

Rabatter i över 300 webbutiker

Om du ska shoppa online med ditt nya re:member Mastercard får du upp till 25 % reward-rabatt i över 300 webbutiker. Det finns stora belopp att spara genom re:member reward, re:members förmånsprogram.

Full koll med re:member-appen och Mina Sidor

I re:member-appen och på Mina Sidor får du översikt över dina köp med kortet. Här kan du också beställa extrakort eller ansöka om höjd kredit.

Du har alltid ditt kort nära till hands, eftersom du kan se dina kortuppgifter i appen. På så sätt behöver du inte hämta ditt fysiska kort när du ska handla online. 

betala-mobil-cta.jpg

Betala med mobilen

Lägg till ditt kort i Apple Pay, Samsung Pay eller Google Pay™ så kan du betala direkt med mobilen eller din smart watch – tryggt och enkelt.

Anslut kortet till Apple Pay

Anslut kortet till Samsung Pay

Anslut kortet till Google Pay

Illustration_travel.png

Trygg på resan

När du betalar mer än hälften av din resa med re:member-kortet ingår en kompletterande reseförsäkring, som ofattar bland annat avbeställningsskydd och självriskeliminering för hyrbil.

Läs mer om din kompletterande reseförsäkring

Försäkringsvillkor för köp gjorda innan 5 mars 2025

Har du köp eller resor betalda med ditt Everydaycard? Klicka här för att se de gamla försäkringsvillkoren som omfattar dessa.

trygghetspaketet_cta.png

Trygg i vardagen

I Trygghetspaketet har vi samlat tre av våra mest populära försäkringar som gäller när du betalar 100 % med kortet:

  • Evenemangsskydd
  • Allriskförsäkring 2 år
  • Prisgaranti 90 dagar

Läs mer om Trygghetspaketet

Frågor och svar om re:member Mastercard

Vad är fördelarna med mitt nya kort?

Full koll med re:member-appen och Mina Sidor
I re:member-appen och på Mina Sidor får du översikt över dina köp med kortet. Här kan du också beställa extrakort eller ansöka om höjd kredit. Med re:member kan du få upp till 120 000 kronor i kredit.

Betala med mobilen
Lägg till ditt kort i Apple Pay, Samsung Pay eller Google Pay™ så kan du betala direkt med mobilen eller din smart watch – tryggt och enkelt.

Alltid nära till hands
Hämta dina kortuppgifter direkt i re:member-appen, så behöver du inte hämta ditt fysiska kort när du ska
handla online.

Rabatter i över 300 webbutiker
Om du ska shoppa online med ditt nya re:member Mastercard får du upp till 25 % reward-rabatt i över 300 webbutiker. Det finns stora belopp att spara genom re:member reward, re:members förmånsprogram.

Kompletterande reseförsäkring ingår
Nu behöver du bara betala minst 50 % av din resa med kortet för att den kompletterande reseförsäkringen ska ingå. Dessutom ökar vi självriskelimineringen för hyrbil från 10 000 kronor till 30 000 kronor.

Kan jag använda det ny kortet direkt, eller behöver det aktiveras?

För att kunna använda ditt nya re:member Mastercard behöver du först aktivera det genom att svara på frågor om kundkännedom. Detta gör du på Mina Sidor från och med 4 februari, så är ditt kort redo att användas den 5 mars.

Hur aktiverar jag mitt kort?

Du aktiverar kortet genom att logga in i re:member-appen eller på Mina Sidor och svarar på några frågor om kundkännedom.

Vad innebär bytet av kort för mig?

Bytet innebär att du får hem ett nytt re:member Mastercard, utställt av den nya kreditkortsutgivaren Entercard. Du kommer kunna använda ditt nya kort på samma sätt som ditt gamla kort, men det tillkommer också en del nya fördelar. Till exempel kommer du kunna lägga till ditt kort i Apple Pay, Samsung Pay och Google Pay, du får en ny app med fler funktioner, förbättrade försäkringar och mycket mer.

Jag har råkat betala in till mina gamla inbetalningsuppgifter, vad gör jag?

Om du råkat betala din faktura till fel mottagare – till exempel till Nordea Finance (tidigare utgivare av Everydaycard) istället för Entercard (nuvarande utgivare) – behöver du från och med den 5 september själv kontakta Nordea Finance för att få tillbaka din inbetalning.

När du fått tillbaka beloppet från Nordea Finance, kan du sedan betala fakturan till Entercard på nytt. Du hittar rätt Bankgiro- och OCR-nummer på den faktura du fått från Entercard/re:member Mastercard.

Var kan jag se mina fakturor?

Du kommer kunna se dina fakturor för re:member Mastercard i appen och på Mina Sidor (minasidor.remember.se).

För fakturor från innan flytten:

  • e-faktura: för dig som har haft e-faktura kan du se dina fakturor bland dina arkiverade e-fakturor i internetbanken.
  • Kivra: för dig som har haft Kivra-faktura kan du se dina fakturor bland dina arkiverade Kivra-fakturor i Kivra-appen.
  • Pappersfaktura: Om du har haft pappersfaktura, och inte har sparat dina fakturor, behöver du kontakta Nordea Finance.
Vad händer om jag behöver använda försäkringen på ett köp jag gjort med mitt Everydaycard?

Köp eller resor betalda före 5 mars 2025 med ditt Everydaycard kommer omfattas av den försäkringen du hade vid köptillfället. Se försäkringsvillkor för köp gjorda innan 5 mars 2025 här 

För frågor, kontakta Moderna försäkringar:
Telefon: 010 219 1200, öppet 8-16
Mejl: kort@modernaforsakringar.se/nordeacards

Vad händer om jag behöver reklamera ett köp på mitt Everydaycard?

Om du behöver reklamera en transaktion gjord med ditt Everydaycard behöver du kontakta Nordea Finance.

Jag ska få en retur på ett köp jag gjort med mitt gamla kort, vad händer med den?

Om du får en retur på ditt gamla Everydaycard kommer pengarna automatiskt föras över till ditt nya re:member Mastercard. Det kommer då skickas en faktura från Nordea Finance, som visar returen. Denna faktura behöver du inte göra något med. Du kommer sedan kunna se insättningen på ditt re:member.

Kan jag betala min faktura med Swish?

Ja! Detta gör du direkt i re:member-appen.

Vad kan jag göra på Mina Sidor?

På Mina Sidor kommer du bland annat kunna se dina transaktioner och fakturor, du kommer kunna ansöka om höjd kreditgräns och om extrakort. Du kommer även kunna skapa räntefria delbetalningar, reklamera köp om det behövs, teckna tilläggsförsäkringar och mycket mer.

Vad kan jag göra i re:member-appen?

I appen kommer du kunna se dina kortuppgifter, lägga till ditt kort i din digitala plånbok, hantera ditt kort (ansöka om höjd kreditgräns eller extrakort, ändra PIN-kod, beställa nytt kort osv.), se dina transaktioner och fakturor, betala din faktura med Swish och mycket mer.

Hur lägger jag till mitt kort i Apple Pay?

För att lägga till ditt kort i Apple Pay loggar du in i re:member-appen, klickar på ditt kort, klickar på "Digital Plånbok och väljer lägg till i Apple Pay. Följ sedan instruktionerna, klart! Ditt kort finns nu i din telefon och är redo att användas som betalmetod överallt där kontaktlösa betalningar erbjuds.

Läs mer om Apple Pay här.

Hur lägger jag till mitt kort i Samsung Pay?

För att lägga till ditt kort i Samsung Pay laddar du ned och öppnar "Samsung Pay", sedan väljer du att du vill lägga till ett nytt kort och scannar eller skriver in dina kortuppgifter. Följ sedan stegen för verifiering.

Läs mer om Samsung Pay här.

Hur lägger jag till mitt kort i Google Pay?

För att lägga till ditt kort i Google Pay loggar du in i re:memeber-appen, klickar på ditt kort, klickar på "Digital Plånbok" och väljer lägg till i Google Pay. Följ sedan instruktionerna, klart! Ditt kort finns nu i din telefon och är redo att användas som betalmetod överallt där kontaktlösa betalningar erbjuds. Observera att Google Pay inte fungerar med iOS.

Läs mer om Google Pay här.

Kan extrakortsinnehavare logga in i appen och på Mina Sidor?

Ja! I re:member-appen och på Mina Sidor kan extrakortsinnehavaren till exempel se sina transaktioner och sin PIN-kod. I appen kan extrakortsinnehavaren också lägga till sitt kort i Apple Pay och Google Pay. 

Hur avslutar jag mitt kort?
Om du vill avsluta ditt Everydaycard kan du kontakta Nordea Finance på 08–402 57 54. Efter den 5 mars kan du avsluta ditt re:member Mastercard genom att ringa kundservice på 0771-15 00 15 eller skicka ett meddelande på Mina Sidor.

Kontakta oss

Har du frågor om ditt nya re:member Mastercard?


Kontakta Entercard

0771 15- 00 15 (vardagar 9-18)

Har du frågor om Everydaycard?


Kontakta Nordea Finance

08-402 57 54 (vardagar 9-12)

re:member Mastercard fd. Everydaycard: Ordinarie årsavgift 195 kr. Kreditränta f.n. 12,85 % (2025-05-01), rörlig. Vid en utnyttjad kredit på 20 000 kr är den effektiva räntan 12,84 % vid betalning med e-faktura och det sammanlagda belopp som ska betalas är 21 318kr vid betalning med e-faktura. Beloppet är uträknat utifrån ett exempel där krediten återbetalas med månatliga avbetalningsbelopp under 12 månader (avbetalningsbelopp i snitt 1 777 kr vid betalning med e-faktura) och 39 räntefria dagar utnyttjats samt där krediten nyttjats utan avgift för kontantuttag.

Kontantuttag kostar 3 % av uttaget belopp, dock lägst 35 kr per uttag. Valutaväxlingspåslag är 2 % på valutakursen. Betalas inte hela kontoskulden på en gång ska kontoskulden återbetalas genom månadsvisa betalningar om lägst 3 %. Inbetalningsbeloppet är dock lägst 200 kr, men högst skulden på kontot. Avtalet gäller tillsvidare och ångerrätt gäller.

Kreditgivare: Entercard Group AB (org. nr 556673-0585) 105 34 Stockholm. Företaget står under tillsyn av Finansinspektionen.