
Saldo och kredit
Här hittar du vanliga frågor om saldo och kredit för ditt kreditkort, till exempel hur du får reda på ditt saldo eller hur du höjer din kreditgräns. Få svar på det du undrar bland frågorna här nedanför.
Frågor om saldo och kredit
Ditt tillgängliga belopp innebär hur mycket pengar du har kvar på ditt kredit. För att få reda på tillgängligt belopp på ditt kreditkort kan du logga in på re:member-appen, på Mina Sidor eller genom talsvar via telefon till Kundservice.
Se tillgängligt belopp i re:member-appen
- Logga in i re:member-appen med Mobilt BankID (kan laddas ner på App Store eller Google Play)
- På startsidan ser du "Tillgänglig kredit" under namnet på ditt kreditkort
Se tillgängligt belopp på Mina Sidor
- Logga in på Mina Sidor med BankID eller Mobilt BankID
- Scrolla ned till rutan "Korttransaktioner", till höger ser du "Kvar att spendera", dvs. ditt tillgängliga belopp
Ring in till Kundservice med personlig kod
- Ring Kundservice på 0771-15 00 15
- Identifiera dig med "Kod till Kundservice". Det är en personlig kod som du hittar du på ditt kontoutdrag från re:member. Är din kod markerad med kryss så betyder det att du valt en personlig kod, som av säkerhetsskäl är krypterad på dina kontoutdrag.
Om du har ett positivt saldo på ditt kreditkortkan du få det utbetalt. Utbetalningen sker via Swedbanks utbetalningssystem (SUS) och går till det konto som är registrerat där. Det behöver inte vara ett Swedbankkonto, utan kontot kan tillhöra en annan bank. Om inget konto finns angivet hos SUS, får du beloppet utbetalt på avi.
Vårt mål är att göra våra kunders vardag enklare genom att erbjuda smarta och flexibla betalnings- och finansieringslösningar på ett ansvarsfullt sätt. Då Entercard är ett kreditbolag och ingen bank har vi inte möjlighet att ha tillgodohavanden stående på ett kreditkortskonto. Vi rekommenderar dig istället att söka om en höjning av din kreditgräns vid större inköp.
Läs mer om Swedbanks utbetalningssystem och hur du anmäler dig.
Kontakta kundservice om du har några frågor.
Om du varit kund hos oss i minst 7 månader kan du ansöka om höjd kreditgräns. Maximal kreditgräns på re:member-kreditkort är 120 000 kr. Du kan ansöka om en högre kreditgräns var fjärde månad. Vid ansökan tas en sedvanlig kreditupplysning.
Så här kan du ansöka om att höja din kreditgräns:
I re:member-appen
Ladda ner vår app och ansök om kredithöjning direkt i appen:
- Logga in med Mobilt BankID
- Tryck på "Se kort" i rutan om ditt kort
- Scrolla ned till "Höj kreditgräns"
- Fyll i uppgifter och ansök!
På Mina Sidor
Logga in på Mina Sidor. För att kunna ansöka om höjd kreditgräns måste du vara inloggad med BankID. Du hittar knappen "Ändra din kreditgräns" på startsidan när du loggat in, under sektionen Kort.
Önskar du sänka din kreditgräns kan du ringa vår Kundservice på telefon 0771-15 00 15 som hjälper dig med detta. Vi har öppet vardagar kl. 9-18. Vid säkning av kredit tas ingen ny kreditupplysning, däremot behöver du avvakta 7 månader innan en höjning av krediten kan göras igen. Vid höjning tas en kreditupplysning.
När din ansökan om ett re:member kreditkort blir beviljad, blir du automatiskt tilldelad den högsta möjliga kreditgräns du kan få i förhållande till din kreditprövning.
Du kan se din kreditgräns på två sätt:
re:member app:
- Logga in i appen med Mobilt BankID
- Tryck på "Se kort"
- Se din kreditgräns under "Kredit"
Mina Sidor:
- Logga in på Mina Sidor med BankID
- Scrolla ned till "Kort"
- Se din kreditgräns till höger i rutan