1. Start
  2. Kundservice
  3. Vi behöver uppdatera din identifiering

Vi behöver uppdatera din identifiering

För att du ska känna dig trygg som kund hos oss på re:member, behöver vi uppdatera din identifiering med BankID. 

Enligt Penningtvättslagen (2017:630) är EnterCard Group AB, utgivare av re:member kreditkort, skyldig att ha aktuell och uppdaterad information om dig som kund. Informationen uppdateras automatiskt när du identifierar dig hos oss med BankID. För att du ska kunna fortsätta att använda ditt kort ber vi dig göra följande:

  1. Gå in på Mina Sidor eller ladda ner re:member-appen
  2. Logga in med BankID eller Mobilt BankID

Har du inget BankID?

Om du inte har något BankID men vill ha hjälp med att skapa ett, kan du alltid kontakta din bank. Men för att göra det enkelt och smidigt för dig, har vi på sammanställt en guide som visar hur du själv kan skapa ett BankID hos någon av de större bankerna i Sverige.

Har du inte möjlighet att skaffa ett BankID?

Om du inte har möjlighet att skapa ett BankID kan du skicka en identifieringsblankett till oss. I den har du med en kopia på din ID-handling samt signaturer från två vittnen. 

Ladda ner identifieringsblankett

Du skickar blanketten till:

EnterCard Kreditservice Privat
20613842
110 00 Stockholm

Om du märker kuvertet med ”Frisvar” behöver du inte betala något porto.

 

Läs mer om Penningtvättslagen och varför vi ber dig identifiera dig på entercard.se/identifiering