Man på stege målar om röd sommarstuga. Använd Saldoöverföring vid renovering om du vill ha pengarna på bankkontot.

Saldoöverföring - frågor och svar

Logga in med mobilen

Har du laddat ner re:member appen?

Kom igång 

Ska du bygga om eller bygga till och vill ha tillgång till pengarna på bankkontot? Behöver du pengar på kontot, eller direkt i handen? Då kan du snabbt och enkelt föra över pengar till ditt bankkonto, genom att göra en saldoöverföring direkt från ditt re:member-kort. 

Vad är en saldoöverföring?
Saldoöverföring är en tjänst där vi ger dig som kund möjligheten att flytta pengar från ditt betal- och kreditkort till ett annat bankkonto, istället för att göra köpet direkt med kortet. När du väljer dig att använda tjänsten så debiteras det önskade överföringsbeloppet på ditt kreditkort och aviseras precis som ett vanligt kortköp.

Hur gör jag en saldoöverföring?
Det finns flera sätt att göra en saldoöverföring:

  1. Genom re:member-appen
  2. Logga in på Mina Sidor och följ anvisningarna (inloggning med BankID krävs)
  3. Ring Kortservice på telefon 0771-15 00 15 så skickar vi en blankett

Hur lång tid tar det innan pengarna når mitt konto?
EnterCard behandlar alla saldoöverföringar och ser till att pengarna når den mottagande banken inom en bankdag. Därefter placerar banken pengarna på det angivna bankkontot. Beroende på vilken bank du valt och när banken tagit emot pengarna så kan viss skillnad i utbetalningen ske, men du bör ha pengarna på ditt bankkonto senast två dagar efter att EnterCard utfört din beställning. 

Vad skulle en saldoöverföring kosta mig?
För varje saldoöverföring du beställer så tillkommer en avgift på 2% av det överförda beloppet (lägst 35kr). Dessutom tillkommer det en dag-för-dag ränta enligt betal- och kreditkortets ordinarie räntesats. Ränta debiteras från första dagen efter överföringen.

När skulle en saldoöverföring kunna hjälpa mig?
Det kan uppstå många tillfällen där du inte alltid kan använda dig av en kortprodukt, därför vill EnterCard erbjuda våra kunder ett alternativ om detta skulle inträffa. Dessa tillfällen skulle t.ex kunna vara köp direkt av privatpersoner, om du förlorat ditt kort men behöver kontanter, om du förlorat din PIN-kod och inte kan genomföra ett kontantuttag med kortet m.m.

Vilka krav finns det för att använda tjänsten?
EnterCard använder samma regler för utförande av saldoöverföring som när du handlar med ditt kort i butk eller online. Så förutsatt att du inte har en utestående inbetalning, har överskridit din kreditgräns eller missbrukat din kredit på annat sätt så har du möjlighet att använda dig av tjänsten. Observera att mininumbelopp för tjänsten är 500 kr och att summan måste finns tillgänglig inom din befintliga kreditgräns plus eventuella avgifter för räntedebitering eller dylikt.