Hur sänker jag min kreditgräns?

Om du önskar att sänka din kreditgräns kan du kontakta Kundservice som hjälper dig med detta.

Läs mer

Hur får jag reda på mitt saldo?

Ditt saldo ser du på din faktura som vi skickar varje månad. Du kan också ladda ner vår re:member-app eller logga in på Mina Sidor med antingen BankID eller Mobilt BankID.

Läs hela svaret

Hur ansöker jag om en höjd kreditgräns?

På ditt kreditkort har du fått en kreditgräns tilldelad efter sedvanlig kreditupplysning. Du kan se din kreditgräns på ditt kontoutdrag och på Mina Sidor.

Läs hela svaret

Hur mycket betalar jag i ränta på den kredit jag utnyttjat?

Den aktuella årsräntan hittar du på det månatliga fakturan. Om du alltid betalar hela fakturabeloppet tillkommer ingen ränta. 

Läs hela svaret

Vad är en Saldoöverföring och hur går det till?

Med tjänsten Saldoöverföring kan du utnyttja den kreditgräns som du har på ditt re:member kreditkort och få valfritt belopp insatt på ditt bankkonto.

Läs hela svaret

Kan jag betala räkningar med mitt kreditkort?

Ja, det kan du göra. Om du är inloggad på Mina Sidor med ditt BankID så kan du betala en räkning med ditt kreditkort. Notera att transaktionen medför en avgift på 2 % av det uttagna beloppet, som lägst 35 kronor. Dessutom tillkommer det en dag-för-dag ränta enligt kreditkortets ordinarie räntesats som debiteras från första dagen efter överföringen.

Läs hela svaret

Automatisk utbetalning av positivt saldo på kreditkort

Från den 12 april 2019 återbetalar EnterCard tillgodohavande på våra kunders kortkonton. 

Läs hela svaret