1. Start
  2. Kreditkort
  3. Frågor och svar om kreditkort
  4. Flygbolaget har gått i konkurs, hur gör jag nu?

Flygbolaget har gått i konkurs, hur gör jag nu?

Vid flygbolagskonkurs ska man i första hand kontakta flygbolaget/konkursförvaltaren för att få eventuell ersättning för köpt resa. Om du inte får ersättning av dem kan du göra en reklamation via oss. Glöm inte att bifoga en kopia av bokningsbekräftelsen där avresedatum finns med.

Du kan hämta reklamationsblanketten här.

Vänligen följ denna anvisning om du ska reklamera en transaktion/transaktioner:

  • Fyll i vilka transaktioner du reklamerar, köpdatum samt belopp. Kontrollera att ditt namn och kortnummer är ifyllt.
  • Kryssa i fältet som avser din reklamation.
  • På sista sidan skriver du en beskrivning av din reklamation. Ju mer detaljerad beskrivningen är (exempelvis tidpunkt och plats) , desto större möjlighet har vi att hjälpa dig.
  • Signera din reklamation och skicka in den till oss, bifoga eventuell övrig dokumentation (till exempel kopia på polisanmälan, kvitton, kopia av e-post och brev till säljföretaget och liknande).

Skicka in din Kortreklamation till: 
EnterCard Kortreklamationer
105 34 Stockholm