1. Start
  2. Kreditkort
  3. Frågor och svar om kreditkort
  4. Vad gör jag om jag glömt/spärrat min PIN-kod?

Vad gör jag om jag glömt/spärrat min PIN-kod?

Mina Sidor

Om du har glömt din PIN-kod så kan du alltid logga in på Mina Sidor med BankID för att se/ändra din kod. Om din PIN-kod blivit spärrad ber vi dig att kontakta Kundservice på telefon 0771-15 00 15 (din kod till Kundservice står på ditt kontoutdrag).

  1. Logga in på Mina Sidor
  2. Välj det kort du vill ha PIN-kod på i rullistan (i rullistan visas både aktiva och inaktiva kort).
  3. Fyll i giltighetsdatum på kortet. Du hittar det på kortets framsida (mm/åå) och välj ”Nästa”.
  4. PIN-koden visas i ca 10 sekunder.

App

Du kan även se din PIN-kod i re:member-appen. Logga in, klicka på "Kort" i menyn längst ner och därefter på "Se PIN". Fyll i kortets utgångsdatum samt CVV-kod. PIN-koden visas i 10 sekunder. 

Kom ihåg

Håll alltid din PIN-kod skyddad och skriv aldrig ned den eller dela den med andra. Den är personlig och bör vara det av säkerhetshänsyn. 

Vill du ändra din PIN-kod?