1. Start
  2. Kreditkort
  3. Frågor och svar om kreditkort
  4. Vad är e-faktura och hur skaffar jag det?

Vad är e-faktura och hur skaffar jag det?

E-faktura är ett elektroniskt dokument som skickas direkt till din Internetbank. E-faktura fungerar precis som fakturan du får idag, men med den skillnaden att du får den elektroniskt i stället för på papper. Vill du använda e-faktura anmäler du det i din Internetbank. På e-fakturan aviseras alltid det lägsta belopp du kan betala, dvs. 3 % av ditt totalt utgående saldo. Du kan kontakta Kundtjänst om du vill ändra aviseringen till 100% av ditt utgående saldo. Du kan även själv klicka dig in på e-fakturan och ändra till ett annat belopp om du önskar göra en större inbetalning. Om du är osäker på hur du gör detta så kan du kontakta din internetbank.

E-faktura anmäler du på din internetbank. Du söker på betalningsmottagarnamnet ”re:member” och väljer alternativet ”re:member kreditkort”. Sedan behöver också ange kontonummer, namn, e-postadress och telefonnummer. Ditt kontonummer hittar du på Mina Sidor eller på tidigare pappersfaktura.