Par dricker kaffe mot ladugårdsvägg. Allt du behöver veta om CCV-kod, Mina Sidor och ditt kreditkort hittar du här.

När kommer fakturan?

Du får din faktura kring den 20:e varje månad. 

Läs hela svaret

Hur betalar jag min faktura?

Du kan välja att få din faktura som pappersfaktura eller e-faktura. Du kan betala din faktura genom internetbanken, girobetalning eller direktinsättning via ditt lokala bankkontor. Du kan också välja att betala din faktura via autogiro.

Läs hela svaret

Hur läser jag min faktura?

Tillsammans med din faktura skickas instruktionen "Så här läser du ditt kontoutdrag".

Läs hela svaret

Var hittar jag mina inbetalningsuppgifter?

Du hittar dina inbetalningsuppgifter längst ned på ditt faktura. 

Läs hela svaret

När börjar jag betala ränta?

Du har upp till 8 räntefria veckor på dina inköp/uttag. En gång i månaden får du en faktura med saldo och en översikt av var och när du använt kortet. 

Läs hela svaret

Kan jag se mina fakturor och transaktioner online?

Ja, du kan logga in på Mina Sidor. Där hittar du all information om ditt re:member-kort. Du kan bland annat se dina transaktioner, saldo och utnyttjad kredit. 

Läs hela svaret

Vad är e-faktura och hur skaffar jag det?

E-faktura är ett elektroniskt dokument som skickas direkt till din Internetbank. E-faktura fungerar precis som fakturan du får idag, men med den skillnaden att du får den elektroniskt i stället för på papper. 

Läs hela svaret

Kan jag ändra så att jag blir aviserad hela skulden via min e-faktura?

Nej, dessvärre inte. Inom ramen för konceptet e-faktura, som är en bankgemensam standard, så går det inte att presentera utestående saldo istället för lägsta belopp att betala.

Läs hela svaret

Kan jag betala via autogiro?

Det finns möjlighet att anmäla autogirobetalning av din faktura. Du kan själv välja om du vid autogirobetalning vill betala totalt utgående saldo eller det lägsta beloppet.

Läs hela svaret

Mitt autogiro drogs trots att jag gjorde en egen inbetalning, varför?

Om du gör en egen inbetalning känner inte autogirot av detta och drar beloppet som står på ditt kontoutdrag.

Läs hela svaret

Hur ansöker jag om betalningsfri månad?

Du har rätt till två betalningsfria månader per kalenderår förutsatt att villkoren för detta uppfylls.

Läs hela svaret

Vilka är villkoren för att få en betalningsfri månad?

För att kunna ansöka om en betalningsfrimånad behöver man göra detta innan förfallodatum.

Läs hela svaret

Vad gör jag om jag betalt in med fel OCR-nummer?

Om du betalt in till fel OCR-nummer ber vi dig kontakta Kundservice.

Läs hela svaret

Vad gör jag om jag har fått en påminnelse?

Om din betalning inkommit till oss efter inbetalningsdagen så skickar vi en påminnelse. Vi skickar också påminnelse utifall du betalat mindre än lägsta beloppet på kontoutdraget.

Läs hela svaret

Vad gör jag om mitt ärende har gått till inkasso?

Efter tredje påminnelsen och utebliven betalning så skickas ärendet till inkasso. Om ditt ärende går till inkasso så får du ett brev från inkassobolaget och då är det dit du vänder dig vid frågor.

Läs hela svaret